Tuesday, October 28, 2008

OPen HouSE @ umaH aku @ 27/10/2008


27/10/08 adalah cuti umUm sempena Hari deepavali... dengan x dirancang2 adek aku nak buat 0pen house utk kengkawan keje nyer, polis2 & sedare mare terdekat.. aku pun mengambil kesempatan jugak jemput kwn2 keje & beberape org kawan mekap.. majlis start kul 2 pm sampai r 6 pm... mlm2 pun ader yg dtg.. kehadiran agak mengecewakan sbb kwn2 aku semua ader komitmen masing2. kawan2 adek aku yg ramai dtg... Antara alasan nyer adalah:-
1. ader g majlis kawen kat kota tinggi (ado ke org kawen time2 deepavali nieyh.?)
2. ader jugak yg bg alasan xder kawan... mak ayam no*y xder maka dia pun x leh nak dtg...
3. ader plak yg berpuase sempena deepavali? ko mampu???
4. xder transport pun ader jugak...
5. laki xder kat umah, maka x dpt dtg...
6. laki keje, pun xleh nak dtg wpun mampu drive sendirik!!!
7. yg nie punyer alasan pun best, aku sms pg2.. dah malam baru reply sbb tertido... hehehehe baek mati je senang...
8. ader pulak yg g kay el carik brg2 pengantin... melawat sekali batu cave lah agak nyer kan...
9. ader jugak yg sms ckp nak dtg.. tapi sampai suboh pun x nampak btg idung... x bgtahu pun...
kalo nak citer mmg panjang.. mcm2 alasan.. tapi x kewsah lah kan.. alhamdulilah makanan cukup... sebab tema majlis open house umah aku berkonsep "makanan cukup utk tetamu wpun xder khemah berscallop segala" ****matiler...**** mahap mak hayam... xbermaksud pun nak carut... oleh kerana aku bz sgt time tu, maka terlupe nak amek gamba... antara menu2 hidangan nyer adalah:-
1. nasi beriani
2. ayam masak rempah beriani & acar
3. rendang daging
4. nasi terhempit & kuah kacang
5. burasak
6. laksa johor
7. buah2an & kueh2 raye yg maseh ader..
8. mee goreng
ala.. makanan xlah semewah maner.. yg penting cukup utk hidangan tetamu.. kepada yg hadir, aku ucapkan terima kaseh byk2.. jumpe lagik tahun depan yerks....