Saturday, February 6, 2010

Maklumbalas dari my best friend..

berdasarkan entry yg aku mintak pandangan/nasihat tuh, akhir nyer aku terima maklumbalas pertama dari kawan baik aku sendiri iaitu MakHayam Kintan.
dihantar oleh nyer pd 6/02/2010 jam 10.19 am
aku copy dari email & paste kat sini tanpa diedit.
~~~~~~~~~~~~~~
nyah.... dah pelbagai dugaan diterima dan ditempuhi .... hanya mereka yang hadapinya yg tahu betapa perit & hancur rasa hati.... tp ini semua membuat kita jd manusia yg lebih kuat, tabah & cekal menghadapi hidup dan lebih menghargai apa yg kita da pd hari ini...

mak yakin ko yg aku kenal sejak tujuh tahun dulu adalah manusia yg cekal hadapi dugaan .... ko cukup baik... hanya mereka yg tak tahu menghargai kebaikan ko saja yg sanggup melukakan hati ko...

Kadang-kadang manusia ini mudah terpedaya dengan fatamorgana yg didepan mata sehingga lupa realiti yg ada .... namun fatamorgana tak kekal lama ..... bila ia lenyap barulah kita mula merasa kehilangan pada yg setia .....

Dugaan lebih berat pernah ko lalui .... insyaallah ini hanyalah perisa dalam kehidupan manusia. So pe lagi .... hujan pagi terus hidup walaupun ada ribut liar dari barat .......
~~~~~~~~~~~~~~~~
kpd makhayam kintan, tqvm sbb bg nasihat & semangat kat aku. ko kwn terbaik & ko jugaklah yg beri respon pertama. terharu + sedih = akan lebih kuat semangat.