Tuesday, December 9, 2008

SelamaT HaRi RaYE Aidil Adha @ Korban 10 Zulhijjah 1429 H @ 08/12/2008




Kepada kengkawan, aku nak ucapkan Selamat Hari Raye Aidiladha... Maaf kalo ader salah silap.. hehehehe **skrip mcm raye pose plak** ari sabtu aku dah g blanje brg2 dapor kat Kip Mart Tampoi ngan abah aku.. mcm2 benda aku beli antara nyer adalah daging lembu (utk buat rendang) sayur2 & mcm2 lah... ader plak kwn opis smsm ajak g umah dia lepas asar sebab nak buat majlis hari jadi anaknyer yg baru nak masuk setahun... tapi x dpt nak pegi sbb byk keje.. kwn baek aku "mama linda" pun ader ajak tgk show dia kat masai... pun x dpt pegi.. balek umah ader lah kemas umah skit2.. baju pengantin aku dah bersepah2 & mcm x terurus plak rasanyer.. maklum jelah job ngandam sejak raye pose trus jer.. x sempat nak mengemas.. kain2 pelamin pun dah berlonggok kat hall umah tuh.. minggu nieyh je free sbb nak raye kannn.. mrasalah kemas baju2 tu..


kemas dari kul 4 sampailah kul 8 malam... betapa penat nyer aku.. hanger semula baju pengantin agar nampak kemas & cantik. pelanggan nak tgk pun senang kan.. kemas jugaklah almari xsesory aku tuh skali... penat nyer.. mlm aku tido dengan aman sebb kepenatan.. hehehehe....


pagi ahad tu aku rasa mcm nak selsema.. tapi mls nak mkn ubat... bangun, sarapan & tlg2 lah kat dapor yg maner perlu.. ekceli aku xreti masak pun.. menu utama family aku bile raye2 mcm nieyh adalah ketupat, lepat2, burasak, ayam beriani, rendang daging, sambal goreng n telor msk kicap... alhamdulillah mak aku dah sihat, so dapatlah dia msk dgn bantuan kami adek beradik.. keje yg aku reti adalah potong2 n kacau2 je... mmg sah kena selsema.. mkn ubat n tertdo plak.. bgn tdo kul 5, lega r skit... tahun nieyh sesi masak memasak mcm cepat siap.. so mlm raye aku balek kg 1 family.. kg aku dekat je.. kat kg sawah.. jupe nenek n makcik aku.. borak2 ar sampai kul 10.. balek umah terus tdo dgn baju raye pun x gosok lagik..


pagi raye bagun kul 7 terus gosok baju melayu warna meroon.. pastu mandi n siap2 nak g masjid utk solat raye ngan abah & adek aku si epy.. semalaman ujan... sampai nak g masjid pun kena ujan... kena selsema lagik.. mrasalah aku kat masjid x selesa.. lepas je semayang dgr khutbah raye, tahlil & ader jamuan makan... balek umah mkn ubat n rehat jer... terlelap jugaklah sambil tgk dvd "tropic thunder" mcm syiallllllllll.. citer x best langsung...sayang dtg kul 12 sbb nak antar makanan... dia bwk satay, otak2, rendang daging, n mcm2 lah.. sempat jugak sayang buat tapai n cake coklat kesukaan aku.. tq syg... sambung tdo lagik... petang syg ajak g skudai parade utk beli dvd citer jepun n korea.. pastu g U Mall Taman U. belikan syg baju t-shirt jer... balek cepat sbb x selesa ar.. ujan terus je ari nieyh.. lgpun makcik2 n sepupu aku kol soh balek.. diaorg dtg umah nak beraye.. huhuhuhu


balek umah layan sedare mare mkn n tapawkan syg makanan utk dia bawak balek... org balek je kemas2 pinggan mangkuk n lepak dlm bilek tgk dvd citer "tunnel rats" hurmmm citer nieyh mmg best.. suke sgt tgk citer perang2 mcm nieyh... kul 1 pagi tdo sbb esok nak keje.. zzzzZZZ..