Wednesday, February 11, 2009

hari2 yg sedey dlm hidup aku..

sekian lama aku x update aper2 entry kat blog nieyh... byk punca nyer... antaranyer adalah
i) xder masa
ii) job bridal byk - penat buat pelamin, setting brg2, fitting baju, hiasan meja mkn & hiasan bilik pengantin & fotographer
iii) abah aku masuk ICU- mula2 demam & aku hantar masuk hptl pontian kul 4 pagi pada 02/02/09 & masuk kecemasan 7 jam. pastu pindahkan kat wad. kul 11 mlm dipindahkan ke Hospital Sultanah Aminah JayBee sbb tenat kata nyer. Hari selasa tengahari aku keje mcm biasa & belum pun sempat keje, doctor call suruh dtg n tandatgn surat kebenaran pembedahan perut. katanyer ader kuman dah merebak 1 badan. Subuh rabu kul 2.30pg abah aku di operate kat perutnya dan dimaklumkan oleh doc, sebanyak 7 liter darah, nanah n cairan kotoran yg berkuman telah berjaya dikeluarkan. doc ckp pembedahan nie akan berjaya 20% shj. aku yg buat keputusan buat pembedahan nieyh utk kebaikan abah aku. alhamdulillah berjaya. sejak tu abah aku masih x sedarkan diri n dibantu oleh mesin pernafasan. 10/02/09 abah aku dah mula tunjukkan tanda positif dengan membuka mata. tapi x boleh bcakap sbb hidung dan mulutnya ader tiub gas & ubat. ari nieyh (11/02/2009) besday mak aku.. sedey sgt tgk dia sbb suaminyer xder disisi... sekali lagik aku dipanggil ke Hptl untuk tandatgn 1 lagik surat kebenaran untuk pembedahan kerongkong bagi memasukkan tiub untuk membolehkan abah aku bertahan dan bernafas... dgn berat hati aku kuatkan semangat untuk tandatangan n terima qada' & qadar dari NYA... keadaan nyer bertambah lemah... aku hanya berserah kepada NYA.. kepada kwn2, sedare mare & saper2 je yg melawat abah, aku ucapkan jutaan terima kasih. ramai jugak yg sudi membacakan Surah Yasin... harapan aku adalah supaya abah aku lekas sembuh & balek umah. kami semua rindukan nyer....
***diri aku pun dah x terurus, keje kat opis melambak, masa mkn x menentu, ulang alik ke hptl.. Semoga Allah S.W.T memakbulkan segala doa yg aku pinta.. Ameennnn....
*** thanks kpd kwn2 sbb byk bg semangat. terutama kpd my darling, abg dol, mak ayam nony, ana diva, carl harm, mama lynda, zeful, umie, mak ayam gee, kwn2 opis & saper2 jelah..