Wednesday, September 1, 2010

RayE sEmakIn HamPIr ~~ SeDiH + GumBire

Assalamualaikum sume... harap uols sume sehat & gembira menjalani ibadah puase tahun nieyh.. sedar x sedar dah 22 hari kiter sume berpuase.. sungguh x terasa kannn..

Kebanyakan Org sebok membuat persiapan menyambut rayE, membeli belah, membuat kueh, biskot, kek bagai.. bagi anak2 kecil dorang mmg hepy sgt sbb cuti sekolah, dpat duit raye, dapat baju raye, main mercun, balek kampung & mcm2 lah..

lain pulak bagi aku tahun nieyh sbb kehilangan Arwah Abah tersayang, kewangan pun x berape stabil.. kalo dulu time keje hujung bulan dapat gaji, nak raye dapat duet advanced lagik... zaman tu aku mewah bershopping... plak tu dulu ader Arwah Abah yg mmg sebok membuat & memikirkan persiaan raye anak2.. dah 3 tahun rasenyer aku yg memikol tanggungjawab sbg ketua keluarga, tahun 2010 nie plak aku dah berenti keje... mmg sakit kepala.. kena sediakan keperluan belanja kat rumah, baju adek & membeli persiapan raye.. nak jaga mak plak yg asek sakit2.. ermm.. sbb tu aku gigih ambik upah jahit manik, membuat & jual kuih, menjual balang kuih dan aper2 je yg boleh dtgkan hasil.. bukan la sbb xder duit, tapi untuk tambah duit..

tapi aku percaya semua tu DUgaan dari Allah S.W.T kepada hamba nyer.. alhamdulilah aku rasekan bahawa aku lah org yg paling kuat skali & tabah utk hadapi nyer.. berat mata memandang berat lagik bahu memikul.. semua persiapan raye aku buat secara sederhana & buat julung2 kali nyer aku kena berjimat dari segala benda & tidak membeli aper2 utk diri sendirik.. tapi semua nyer masih ok.. bukan aku menulis utk meminta simpati tapi skrg aku sedar yg mmg idup ni ibarat roda.. adakala kiter dibawah & diatas.. begitula hidup dimuka bumi Allah SWT.. syukur alhamdulilah sbb nyawe aku masih panjang & diberi kesihatan yg baik untuk menjadi ketua keluarga.. Insyallah aku akan beri kebahagiaan, kesenangan & kemewahan pd keluarga trsayang.. Harapan aku smg adek2 berjaya dlm idup, mak kembali sehat & aku semakin kuat menempuh hari2 mendatang..

Ya Allah, berikan kekuatan & kesabaran kepada hamba mu ini.. Raye tahun nieyh mmg lain selama aku pernah menyambutnya.. Ampunkan hambamu ini..

kepada semua kwn2, saudara mara & seluruh umat islam, aku ucapkan SElamaT MenYaMBut HaRi RaYe AidilfiTRi. MaaF zAHiR & BatiN. HalaL kan MakaN miNUm & Ampun Maaf jiKa teRKASaR baHAsa