Tuesday, May 11, 2010

Luahan Hati

dah tgk tajuk nyer x?????? Luahan Hati... aper yg nak diluahkan????
sptmana sume org tahu, aku dah berenti keje n skrg teruskan fokus pada bisnes andaman je... sbb aper aku berenti???? kesah nyer mcm nie... akhir tahun 2009 aku n kwn2 baik aku di arahkan transfer ke HQ kat kl nun disana.. aku x dapat pergi sbb terikat ngan komitmen bisnes & masalah dalaman family.. akhir nyer aku amek keputusan berenti je keje dari company yg ala2 je tu... nama company je grand, tapi pd dasar nyer hanya staff je tahu.. mainan politik, hasad dengki & kaki kipas mmg dah biase dlm company lama aku tu.. aku pun x kesah la sgt.. tapik bile kena transfer, aku naik hantu jugaklah... manager HR nyer yg konon2 muslimah n baik hati tu siap ckp buat surat rayuan. setelah 3 jenis surat rayuan kepada bos wanita kat kl, CEO (yg time tu g haji katanyer), n manager HR tu, sume rayuan yg siap sokongan surat doktor, ditolak bulat2 oleh mereka bertiga yg x berhati perut tu... selalu aku berdoa semoga bala & malapetaka diberikan oleh tuhan kepada mereka sbb x pernah nak bersimpati..
setelah berenti keje dari company yg ala kadar je tu, alhamdulilah hidup aku n kwn2 semakin nampak perubahan.. rezki aku dlm bidang bridal pun bertambah baik sbb aku lebih fokus n x hura hara mcm time aku masih keje dulu.. perjalanan kerja & pengurusan masa aku bertambah baik... alhamdulilah aku pun mula yakin n tekad membuka butik andaman sendiri dgn sokongan kuarga, n kwn2 terbaik aku.. kintan pun dah jadik Admin Manager kat Clark Hatch Ct Square, rahim plak dah bertambah baik taraf hidupnyer setelah fokus pada bisnes kantin n syarikat Uqwah Management... aku dgr citer byk jugak job2 yg rahim dapat.. marketing hebat!! Hema plak dah semakin kaya sbb dia keje kat Singapore... x payah kena maki2 ngan customer lagik... Cuma beb je yg masih keje kat company tu sbb dia blom ader keje lain... insyallah ader rezki dia pun nak berambus n carik keje yg lebih baik tanpa ader manusia pura2...
aku sentap sgt sbb kintan ckp saper2 staff jb yg jupe kami sume akan dikenakan tindakan. maklumlah ramai kaki repot... aper la dengki sgt dorang tuh.. awe pun ckp dia kena sound ngan bos baru sbb ader jupe rahim.. atas sbb peribadi pun x boleh... jahat erk.. tulah manusia... aku n kwn2 berenti dgn cara terhormat n x nyusahkan saper2 pun... rahim meniaga pun x boleh... agaknyer kalo org HQ tahu aku ader bridal pun aku kena tindakan kann.. lepas je berenti baru aku bukak butik... dorang hengat dgn gaji yg ala kadar tu boleh membuat aku n kwn2 kaya ker??? gaji kecik, xder elaun, keje mcm kuli batak.. x kenang budi, sib baik aku n kwn2 tersedar awal...
cerita pasal kwn2 plak... hanya aku, kintan, rahim, beb n hema je tahu erti persahabatan.. susah senang kami, xder sape yg tahu. ader plak kwn2 yg pura2 baik kat depan, tapik kat belakang mcm bangkai punyer perangai... ckp belakang, penakot & primadona sgt lakonan korang... terutama sidek (kaki kipas terbaik tahun 2010) , lina (pelakon wanita terbaik company 2 tahun berturut2)...
lagi 1 yg best, bile aku dah berenti, dapat plak surat suruh aku sain afidavit wasiat.. dah la aku kena t/tgn, duit sumpah x bg, duit setem nak pos semula x bagi, duit sampul surat x bg, duit minyak keter nak g pesuruhjaya sumpah x bg.. aper ke gile... dorang igt aku ni bodo??? nak ke aku tlg??? BOLEH X JGN KIRIM2 SURAT LAGIK??? UOLS GANGGU I JE TAU.. ekceli aku nyesal dulu time jadik saksi wasiat.. dah la mahal, services lembab.. skrg baru aku sedar, n aku pun dah buang wasiat aku sendirik kat longkang sbg tanda buang sial.. kintan dah buat ker???
penat dah menaip nieyh.. baik aku berenti sblum aku mak hamun lagik.. he3 perut pun dah lapo.. makhayam.... jom g mkn steak!!
sekian terima kasey..
**luahan hati si jejaka molek** he3